• سه شنبه ٧ آذر ١٤٠٢-١٠:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٠٠٦
پیرهادی تذکر داد:3-196

استفاده از نمک برای یخ زدایی معابر پایتخت اشکال دارد/گرفتگی جوی های شهر پیش از وقوع بارش، رفع شود

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با ارسال نامه به شهرداری تهران نسبت به استفاده از نمک برای یخ زدایی معابر در فصل بارش هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی پیرهادی در یکصد و نود و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، در تذکر خود به ارسال نامه به شهردار تهران اشاره کرد و توضیح داد: بارش های برف نزدیک است و بارندگی در پیش رو خواهیم داشت و به ویژه در فصل زمستان، پاشیدن شن و ماسه و نمک در سال های گذشته امری مرسوم در شهر تهران بوده است؛ اما همانطور که مستحضرید استفاده از نمک خسارت جبران ناپذیری به  محیط زیست و گیاهان می رساند.
وی افزود: همچنین موجب آلودگی آبهای سطحی و ورود این آب ها به منابع آبی زیر زمینی و همچنین استفاده برای گونه های گیاهی می شود و آسیب جدی وارد می کنند. 
پیرهادی ادامه داد: در این نامه تأکید شده که باید نسبت به استفاده از موادی که سازگار با محیط زیست است، اقدام شود تا خسارت جبران ناپذیر به محیط زیست وارد نشود. 
رئیس کمیسسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، ادامه داد: در دنیا از محلول ها و موادی برای یخ زدایی استفاده می کنند که سازگار با محیط زیست است و در شهرداری تهران نیز باید از چنین مواد استفاده شود که مشکلات جدی برای محیط زیست ایجاد نکند.
به گفته وی، نمک به آسفالت معابر و موضوعات عمرانی هم خسارت های جبران ناپذیری وارد می کند و عمر آسفالت را کوتاه می کند و آن را از بین می برد. 
وی یادآور شد: شورای شهر در این خصوص مصوبه ای داشته است که استفاده از نمک در فصل بارش بارندگی و برف را ممنوع کرده است.
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان تذکر دیگری به پیش بینی بارندگی های اخیر در شهر تهران اشاره کرد و افزود: طبق گزارش هواشناسی برای  تهران بارندگی پیش بینی شده و باید نسبت به برطرف کردن انسداد هایی که ممکن است در جوی ها وجود داشته باشد، اقدام کنند. 
پیرهادی با بیان اینکه ممکن است برگ ها در انهار ریخته و گرفتگی ایجاد شده باشد، از شهرداری تهران خواست این نقاط را شناسایی و نسبت به برطرف کردن گرفتگی ها، اقدام کنند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: